måndag 11 juni 2012

Sol och regn.

Vilken dag! Solen skiner varmt och så efter en stund så öser regnet ner.De flesta har väl väntat på denna fotbollsdag och roar sig framför TV:n.
I morgon ska vi ha kaffekalas i trädgården så jag vill ha sol då. Det kommer att vara ett rullatorrace till vårt hus. Några damer och herrar från ett närliggande äldreboende ska fika och prata i vår trädgård. Jag som är usel på att baka, har fixat sockerkakor. 


 Nu är mina överkast färdiga. Det är nästan slut på mitt jeansförråd.
Men jag har fått löfte om lite utslitna jeans av min vän Ulf som ska få överkasten.
Ulf är en f.d. arbetskamrat och en av mina förebilder som lärare. Han är mattelärare och vuxna elever som hade honom kom glädjestrålande ut och sa:" Kan du fatta att jag plötsligt förstår matematik. Under hela min skoltid har jag trott att matte var för svårt för mig. Och när Ulf förklarar då fattar jag."

Så lite trädgårdsbilder.

 Iris den första dagen
 Iris dag två.
 Iris dag tre.

Så här ser det ut som utslagen.

 Körvel.

 Till 6:te juni blommade det gult och blått.






 Den förunderliga vallmon håller på att slå ut.








Den har ett fantastiskt färgspel.
 Persikan kommer att ge mycket frukt i år.


2 kommentarer:

  1. Vilken fin färg på irisen. Fina överkast, dina favorittyger, jeans, vilken tur att förrådet kommer fyllas på med mer. Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Hej Ulla! Äntligen kan jag skriva hur snygga dina täcken blev och sladden har jag packat ner. :)

    SvaraRadera