fredag 20 april 2012

Aprilsnö

Det blommar och växer trots denna kalla april.

Forsythian blommar snällt.





 Min sambo har sått sallad i växthuset och den växer snällt.


Mitt senaste "syning" blev till en -ha på golvet- filt till en liten pojke, han är bara 1 månad gammal nu.
Om ett tag kan han ligga på den här. Hans mamma är inte så förtjust i babyaktiga färger så det blev en djurfilt i allt andra färger än ljusblått eller rosa.



Min goda vän Lilian ringde idag. vi bestämde att vi ska träffas nästa fredag i Stockholm och boka vår volontärresa. I oktober åker vi till Sydafrika, till S:t Lucia och arbetar som volontärer- Vi ska stanna i 8 veckor och den kommer att bli otroligt spännande.

1 kommentar:

  1. Hej Ulla!
    Så kul att hitta till din blogg och vilket bra namn du har på den! =D
    Ditt jeanstäcke är jättesnyggt. Vet du, jag blev så inspirerad av dig efter vår syhelg så jag har klippt till hälften av alla mina jeans här hemma (ja, inte de jag använder förstås..;)) och ska försöka sy en dyna till soffan i köket. Vi får se hur det går. =)
    Här har vi lite varmare idag, jag hoppas att du har det hos dig också.
    Kram

    SvaraRadera