onsdag 2 januari 2013

2 januari 2013

När jag var liten hade vi en pappersbonad på väggen varje jul. Mina systrar och jag räknade ut vem som var vem på bonaden. Hela släkten kunde räknas in. Så småningom var bonaden sargad i kanterna och vi växte och ägnade oss inte längre åt att titta på julbonader. (Även om det var viktigt att de satt uppe.)
Många år senare fick jag en väldigt fin julklapp av min syster. Hon hade sytt av bonaden, ett mastodontarbete.


Jag har också fått  andra fina sydda bonader av henne. Jag fattar inte hur hon hann göra så mycket med 3 småbarn.


Min broderarkonst är inte så stor, en gång för länge sedan sydde jag en bonad till min mormor som jag sedan ärvde. Den får hänga med varje jul för den är ett minne av min barndoms jular.


Nu håller jag på att plocka ihop julen för denna gången. Mitt glasrör ska nu få en vintrigt innehåll istället för julkulor. Jag försöker ha ett årstidrelaterat innehåll i denna vas året om.



Mitt pyntande är inte så stort, är inte en burk med stickor rätt fint som pynt?



Vi har haft en skön jul med lite förkylningar som gjort att vi har kunnat ligga på soffan utan dåligt samvete.
Så nu gäller det att jobba på ett riktigt bra 2013.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar